zaterdag 30 juli 2011

Vakantiefoto's dag 4

Het voordeel van vroeg wakker zijn: de zonsopkomst is prachtig! En het uitzicht ook, met nog een beetje nevel en in het warme licht van de zon!
Lekker Tommie uitlaten, hij mag los, rennen op het weidje. Heerlijk vind-ie dat!
En Marieke spot nog een mooie bloem.
Dit is het dorp waar we zitten. Bijna elk dorp heeft wel zo'n welkomstbord staan. Gezellig!
Eerste stop is de Bobbaan in Grafenau. Marieke gaat 1 keer, Robert en Joline gaan samen 3 keer.
Joline trakteert nog op een ijsje. Jammie!
Volgende stop is Grafenau, met een kleurrijk pleintje.
Hier eten we onze eerste Currywurst. Megagroot, zo komen we de middag wel door!

Na het eten, rijden we door naar Waldhäuser. Hier waren we gisteren ook geweest. Nu zijn we een wandeling omhoog gaan maken, naar het beginpunt van de Kleine Ohe. We volgen de Kleine Ohe dan ook stroomopwaarts. We zien mooie watervalletjes en heel veel bos.

We komen onderweg allemaal grappige dingen tegen.

Tommie is ook nu weer dol op het water. Toch stroomt het te hard, dus hij mag er alleen in als hij aan de riem is. Tijdens het lopen, mag hij los. Hij blijft goed bij ons.

We zijn bijna boven!

Eenmaal boven blijkt er een spiegelglad meertje te zijn:
Met de zelfontspanner maken we nog een mooie foto. De bedoeling was deze als kaart te versturen (uiteindelijk werd het één van de foto's op de kaart, hihi).

Na uitgepuft te hebben, gaan we weer naar beneden lopen. Dat gaat een stuk makkelijker en sneller!
Nog een keer de watervalletjes op de foto!
Joline poseert ook nog een keer!
Robert en Joline doen nog even lekker gek.

Bijna weer terug bij de auto. Dat was een mooie klim en een leuke wandeling. We hebben ongeveer 200 meter omhoog gelopen/geklommen en zijn boven de 1000 meter-grens geweest.
Op de terugweg gingen we ook met de auto over deze berg. Nu kwamen we redelijk in de buurt van de top. De top van de berg (Lusen) ligt op 1373 meter, met de auto is het hoogste punt op 1119 meter. En dat voel je al best, vooral aan je oren, met stijgen en dalen!

's Avonds nog een glaasje drinken op het balkon. Het is net zo chemisch als het er uit ziet (aangelengd met limonadesiroop was het goed te drinken...).